Re: Programy edukacyjne dla dzieci uruchamiane zaraz po wlaczeniu komputera

Autor: DooMiniK (doominik_at_wroclaw.eta.pl)
Data: Tue 21 Mar 2000 - 09:27:42 MET

Użytkownik <zwirek_at_netra.bielsko.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych napisał:38d640a4.26491761_at_wingate...

> Witajcie!
>
> Czy znacie jakies programy edukacyjne dla dzieci, ktore mozna umiescic
> w autoexecu? Nie chodzi tylko o automatyczne uruchamianie programu ale
> rowniez o wymuszenie pracy z programem przez jakis czas.
>
> Sam napisalem w TurboPascalu prosty programik przepytujacy
> z tabliczki mnozenia, ktory zakonczy dzialanie (czyli pozwoli
> uruchomic komputer) dopiero po 20 poprawnych odpowiedziach.
> Skutecznosc tego programu jest dosyc duza, bo 9-cio letni "tester" nie
> ma juz problemow z tabliczka w szkole.

> [...]

Sama idea jest genialna ...
Nie zastalo napisane w poscie, jakiego komputera uzywasz do pracy.
Wyglada na to, ze dosc starego typu, gdyz Pascal chodzi pod DOSem
6.22 najchetniej.
Jezeli bylo by inaczej, to Windows daje swietne mozliwosci takiej konfiguracji
a programów edukacyjnych nie brakuje na rynku (choc trzeb dokonac
pewnej selekcji ...).
W Windows moze pan nawet zadecydowac, ile "tester' moze spedzac przy
komputerze dziennie, sledzic jakie aplikacje go interesuja ;))

Jest jednak jeden proglem - nie dosc, ze "tester" nauczy sie tabiilczki mnozenia
i podst. ortografii (jednego i drugiego do dzis nie umiem...), to jeszcze zostanie
swietnym hackerem ;)
Bedzie tylko kombinowac, jak sie dostac do komputera nielegalnie.
Pamietam chlopaka, co:
- nauczyl sie otwierac zamek od komp. bez kluczyka ...
- mial komplet okablowania schowany w szafie...
- mial dodatkowa myszke i klawiature
- dokupil dodatkowy twardy dysk ....
...dosc dobrze pamietam tego chlopaka ....

To tylko fragmenty z tej "czyjejs" biografii.
Ma ktos podobne? ;-))