Re: Plyta HX i SDRAM 100 MHz

Autor: Michał Węgierek (miw_at_elf.kopernik.silesianet.pl)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 14:39:30 MET

Bartlomiej Makowski napisał(a) w wiadomoœci: ...
>Kumpel ma stara plyta HX-owa na niej 4 banki na Simy i 1 na Dimy
>ostatnio zakupil Dima 64MB 100 MHz, wyjal dwa simy (16 MB) i wlozyl
>64-ke i tu sie zaczyna problem, po odpaleniu komp widzi tylko 16 MB ram !
>Proby odpalenia windy i linucha nie powiodly sie obydwa systemy sie sypia
>przy starcie, jak wlozylismy moja pamiec (tez 64 Dimm) to przy starcie
>nawet ekranu nie chce obudzic !
>Czy ktos wie jaka moze byc przyczyna tego ??

HXy nie byly przystosowane do 100mhz dimmow. One (PC100) maja taki smieszny
ukladzik identyfikacyjny, ktory uniemozliwia odczytanie lub blednie wskazuje
wielkosc. U mnie (TX) jest to samo.
Najprawdopodobniej jest to nie do ominiecia. Poszukaj PC66 i sprawdz czy
gniazdo jest dobre (ale mysle ze jest).

---
Pozdro
MiW