Re: repartycjonowanie i WinNT

Autor: Wojtek (rzutnik_at_priv6.onet.pl)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 12:31:32 MET

>hi!
>czy ktos jest mi w stanie pomoc ? - mam dysk 8GB
>i na nim jedna partycje fat32 (8GB). Chcialbym zmniejszyc
>te partycje do ok. 6GB oczywiscie bez koniecznosci
>formatowania.
>Probowalem Partition Magic (bodajze 3.03) (dos) - nie idzie - pisze
>ze ma zbyt malo pamieci - zreszta nie rozumiem tego zupelnie -
>konwencjonalnej mam ok 620kB a zwyczjnej 32MB, i to jest za
>malo ??

Nie wiem jak PM 3.03 ale od wersji 4 w zwyż wszystko działało dobrze.
Czy komputer odpalasz w "czystym" dosie, beż żadnych sterowników?
Jeżeli nie to podczas staru naciśnij klawisz F8 i wybierz "Tylko
wiersz poleceń trybu awaryjnego" i potem odpal PM.
Czy PM widzi Ci ta partycję jako Fat32? Partycje Fat32 czasami były
oznaczane jako Fat32x i wtedy PM nie rozpoznawał takich partycji
(ver.5 chyba rozpoznaje). Ale można je było zmienić np. diskeditorem
na fat32 i wszystko było OK.

>Jeszcze drugi problem : kiedy juz mi sie uda zmniejszyc te partycje
>(o ile sie uda...) to chcialem na wolnym miejscu na dysku zainstalowac WinNt
>4.0. I tu pytanie - czy ja tak wlasciwie musze
>robic dla niego osobna partycje (bo on ma chyba NTFS ?), czy tez
>jest mozliwosc zainstalowania go na zwyczajnym fat32 na spolke z
>Win95 ?
>Jesli mozna to czy nic nie bedzie sie gryzlo miedzy nimi ?

Win NT4 nie będzie działał na partycji Fat32. Ten system po prostu nie
rozpoznaje takich partycji i Bill G. nie wydał żadnego stosownego
patch-a. Mozna skorzystać z pomocy innych firm, ale będzie możliwy
tylko odczyt partycji Fat32 z już odpalonego systemu. Wystartować z
Fat32 i tak się nie da. Można kombinować z różnymi bootmenagerami ale
tu często zdarzają się problemy bo NT nie chce się odpalić.

>I tu ktos sie spyta - "czemu sam nie sprawdzisz czy nie idzie tego
>zrobic ? " - no i wlasnie tu jest trzeci problem :))
>Otoz mam WinNT 4.0 Workstation, instaluje sobie ladnie - chce
>3 dyskietki a potem kopiuje jakies pliki na dysk.
>Wg. instrukcji instalatora powinienem nastepnie rebootowac kompa
>i uchuchomic go z tych dyskietek. Wszystko pieknie - pierwszy dysk
>wchodzi ladnie, i prosi o drugi. Wkladam go do stacji i... on go
>nie rozpoznaje. (tzn . znowu prosi o dysk 2). Oczywiscie dyski sa
>100% OK. Co tu zrobic ?

Tu nie wiem, nigdy nie robiłem dyskietek instalacyjnych, zawsze po
restarcie startował mi z dysku.