Jaka to karta dzwiekowa ?

Autor: Hubert Swierczewski (hubert_s_at_priv4.onet.pl)
Data: Fri 17 Mar 2000 - 19:57:30 MET

   Dostalem jakas stara karte dzwiekowa, bez pudelka, sterownikow, itd.
I chociaz cos tam sobie mowi o niej BIOS i Windows 95 to nadal nie
jestem pewien co to dokladnie jest, i niewiem jakich sterownikow do niej
szukac.
   Prosze wiec troche bardzej doswiadczonych urzytkownikow o pomoc.

  BIOS wykrywa ja jako PnP, dokladnie: "Creative SB32 PnP".
  Win95 wykryl na niej 4 urzadzenia:
1. "Kontroler IDE Creative Labs"
2. "Creative Advanced Wave Effects Synthesis for AWE 32"
3. "Creative Gameport Joystick"
4. "Creative Sound Blaster 16 Plug and Play"

   Ma 4 gniazda typu mini jack (wej. mikrofonowe, wej. audio, wyj. audio
i wyj. na glosniki) oraz gniazdo joystick'a (tzw. DB15). Ponadto: 1
interfejs IDE, 2 sloty na krotkie SIMM'y (w jakim celu ?) i 2 wejscia
audio z CD-ROM'u. Jesli te informacje nie wystarcza to moge przepisac
numer modelu (CT costam - niepamietam) i oznaczenia ukladow scalonych.
   Generalnie moze to byc:
                'SB 32 PnP' albo
                'SB AWE32 PnP' albo
                'SB 16 PnP'.
  I to wlasnie jest moim problemem.

   Interesuja mnie tez roznice miedzy nimi - chcialbym wiedziec czy
wogole warto jej jeszcze urzywac, czy lepiej kupic cos nowego (i
lepszego). Do tej pory nie urzywalem k. dzwiekowej.