Re: Jak w SB Live! pozbyć się DOS drv

Autor: Michal Kawecki (mk/remove_spam/_at_iq.pl)
Data: Tue 14 Mar 2000 - 05:02:40 MET

"Grzegorz Sawicki" <gsawicki_at_shell.mt.pl> wrote in message

> Ja po tym poznaje ze wiecej zasobow mam wolnych (szczegolnie jak sie
> laduje kupe roznych programow rezydentnych) no i caly system szybciej
> startuje (nie windows a caly komp bo nie ma w koncu autoexeca i
> configsysa). Ale zadnych porownan, ani testow nie robilem.

No cóż, sama obecność tych plików zasobów przecież nie zabiera :-)...tylko
uruchamiane poprzez nie programy, z których niekoniecznie trzeba korzystać.
A pliki te dają najprostszą możliwość pionformowania systemu np. o nowych
zmiennych systemowych, albo scieżce, i wiele programów z tych możliwości
korzysta. Niekoniecznie DOS-owych. Zresztą, sam ze zdumieniem odkryłem w
Windows 2000 (clean install) obecność pliku autoexec.bat w root...
Być może Ty normalnie nie korzystasz z programów DOS-owych, ale w czasem się
one trafiają. I wówczas pojawia się problem: czemu to nie działa? Przejrzyj
listę, ile było pytań o powiększenie pamięci konwencjonalnej. Wszystko
dlatego, iż Microsoft zrezygnował z domyślnego umieszczania himem.sys i
emm386.exe, oraz paru innych drobiazgów, w config.sysie. Dlatego byłbym
ostrożny z radami typu "wyrzuć, a będzie lepiej"... jedno naprawisz, a
drugie popsujesz.

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki