Re: LBA czy LARGE

Autor: Eric Raven (1enco_at_polbox.com)
Data: Wed 08 Mar 2000 - 09:19:41 MET

Problem polega na tym, ze tworze wszystkie partycje w fdisku Linuxowym.
Najpierw instaluję w pierwszej partycji (FAT 16) win95, druga zarezerwowana
dla drugich win95, trzecia dla Linuxa. To wszystko sa partycje primary,
ponizej 1024 cylindra. W partycji extended maja byc dyski logiczne dla win
nt i dla win2k (tez ponizej 1024 cylindra) i dysk logiczny na dane. Klopoty
na jakie napotykam sa nastepujace: gdy juz mam zainstalowane 95, instaluje
NT, który nie chce sie zainstalowac na zadnej partycji rozszerzonej bo mu
nie odpowiada (nawet jesli skasuje partycje i kaze ja utworzyc NT-kom).
Ostatnio utworzylem 2 partycje dla win95 i je zainstalowalem, zalozylem
partycje linuxowa,(wszystko primary) , partycje extended, gdzie NT mialo
sobie zalozyc jako pierwsze swoja partycje i ja zalozylo, ale pozniej
podczas dalszej instalacji po restarcie nie chcial sie uruchomic ponownie
piszac ze bledny adres partycji startowej.
Poza tym jezeli utworze wszystkie partycje w Linuxie. potem instaluje np
win95, formatuje partycje na dane (dysk logiczny), i z powrotem wchodze do
Linuxowego fdiska, po wydaniu polecenia verify pisze ze przynajmniej dwie
partycje nakladaja sie na siebie (choc wczesniej wszystko bylo O.K.)