Re: Re: CD-R for audio - czym¶ się różni±?

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Wed 08 Mar 2000 - 12:19:21 MET

zuko / Shark von Cygnus wrote:

> a ja w to wierze i to na serio. w moim starym kompie (486) to z pracy
> dysku wiedzialem jakie sterowniki sie wlasnie odpalaja przy restarcie
> kompa. no.

Wiesz co, to to ja tez potrafie - to tak jak samochodziarze z odglosu
pracy silnika potrafia wywnioskowac, czy jest dobrze wyregulowany albo
np. co sie psuje. Ale to jest dosyc oczywiste - taki np. dysk wydaje
ewidentnie rozne odglosy (tzn. rozne sa np. odstepy czasowe pomiedzy
poszczegolnymi "mruknieciami" dysku) przy ladowaniu roznych plikow. Ale
zeby ktos byl w stanie odroznic sluchem znieksztalcenia na poziomie
ulamkow promila, bo jakie wieksze znieksztalcenia dzwieku moga wyniknac
z _kabla_, to nie wierze...

> nie jestem tego taki pewien. wg. mnie znaczenie ma to, jakim
> czytnikiem zgrywa sie audio na wavy, a nie to, z jaka predkoscia
> nagywasz. kopia nagrana z dysku na cd jest IDENTYCZNA. nie moze byc
> mowy o absolutnie zadnych przeklamaniach. za to badziewne cedeki moga
> zle sciagnac wava na dysk i wtedy robi sie kupa.
Tu masz racje. Tu tez wazna jest predkosc *sczytywania* plytki audio -
nie mozna tego robic za szybko; trzeba pamietac ze plytki audio nie maja
pelnego kodu korekcyjnego takiego, jak plytki CD-ROM, i przy odtwarzaniu
moga wystapic znieksztalcenia...

--
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa