Re: windows NT

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 07 Mar 2000 - 16:17:18 MET

> Ale tu nie masz racji. L2 może najwyżej spowolnić pracę programowego
> bufora operacji dyskowych

A to musialby byc strasznie kiepski algorytm kontrolera cache albo
trzeba by miec strasznego pecha. W wiekszosci przypadkow L2 przyspiesza
prace z dyskiem

>, ale nie może spowodować, żeby był np.
> mniejszy (a musiałby być mniejszy, żeby wzrosła liczba operacji
> dyskowych).

Cache dysku jest wlasnie dynamiczny

> Problem w tym, że się na tym znam...

No to Ci ufam

> Oba te dokumenty potwierdzają dokładnie to, co mówiłem. W drugim
> wręcz wyraźnie piszą, żeby nie mylić i nie wiązać ze sobą jakkolwiek
> cache L2 i cache dysku.

???
W pierwszym jest tabelka, ktora mowi co innego, a w drugim :
"Interestingly, it is possible, when running both a disk cache AND an L2
cache,
to have the L2 cache contain hard drive data, causing a tremendous speed
increase
in apparent disk throughput. How? The disk cache puts frequently used hard
drive
data in DRAM, and then the L2 cache puts frequently used sections of DRAM in
L2 cache. If the DRAM sections cached by the L2 cache contain hard drive
data,
then your hard drive's read performance will be greatly enhanced"

Roger