Type1 vs TrueType

Autor: Pracownia Reklamy FONT (biuro_at_font.com.pl)
Data: Thu 02 Mar 2000 - 17:15:45 MET

Ostatnimi czasy probuje dojsc do ladu z moimi czcionkami, mam ich ok 950
(TrueType) zastanawiam sie czy nie wartoby wymienic je na ich odpowiedniki
Type1, lecz nie wiem czy warto w zwiazku z tym mam do Was kilka pytan:

1. Jaka jest roznica miedzy czcionkami "TrueType" a "Type1"? Uzywam Corela i
Photoshopa...chodzi glownie o to czy sa jakies wyrazne powody dla ktorych
lepiej uzywac okreslonego rodzaju czcionek?

2. Windows ma ograniczenie bodaj do 1000 czcionek TTF, czy sa jakies
ograniczenia ilosciowe przy instalacji czcionek Type1?

3. podobno duza ilosc czcionek TTF ma wplyw na wydajnosc systemu, czy w
zwiazku z tym Type1 nie obizaja wydajnosci??

4. ATM 4.0, ktorego uzywam instaluje mi jakies 600 czcionek TTF po czym przy
kolejnych pokazuje blad czcionki, gdy instaluje TTF`y przez panel starowania
nie ma problemow, dlaczego tak zachowuje sie ATM

5. Jaka jest najnowsza wersja ATM ? czy ATM Deluxe jest lepszy (nowszy) niz
4.0 ??

z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

Marcin Konopnicki - Pracownia Reklamy FONT

www.font.com.pl
biuro_at_font.com.pl