Re: procek i temperatura

Autor: Sławomir Kulesza (colage_at_phys.uni.torun.pl)
Data: Thu 02 Mar 2000 - 13:17:18 MET

Rumil wrote:

> Moj celek 300A bez podkrecenia pracuje w temperaturze nie przekraczajaca
> 41 C(czujnik przyczepiony do radiatora). Gdy podkrece go na 450MHz temp.
> nie przekracza 48 C. Czy to duzo? Poza tym gdy posmaruje go pasta
> termoprzewodzaca czujnik pokazuje WYZSZA tempeature!Na radiatorze mam 2
> standardowe wiatraczki.

Czesc!
To, ze po posmarowaniu czujnik pokazuje wyzsza temperature to chyba nic
nazdwyczajnego - zwieksza sie po prostu przewodnosc cieplna styku
radiator-czujnik, wobec czego czujnik zaczyna pokazywac temperature blizsza
rzeczywistosci. Na Twoim miejscu uwazalbym ze zbyt silnym podkrecaniem proca
- mozesz po prostu nawet nie wiedzac o tym spalic go. Wine bedzie ponosil
wowczas wlasnie zly kontakt cieplny czujnika z radiatorem. A tak w ogole, to
staralbym sie umiescic ten czujnik jak najblizej procesora (moze jakis
otworek w radiatorze?) i porzadnie wysmarowalbym go pasta silikonowa. Tak
samo wysmarowalbym kontakt procesor-radiator. Czasami nawet dwa wiatraki nie
wystarczaja, jesli radiator nie odbiera wystarczajacej ilosci ciepla z
procesora.
Milego krecenia.
S.