IBM DPTA-372700 ... maly benchmark.

Autor: Dentarg (dentarg666_at_priv6.onet.pl)
Data: Thu 02 Mar 2000 - 10:50:09 MET

2 dni temu zakupilem sobie dysk twardy DPTA-372700.
Czyli IBM 7200 rpm 27 gb.
Dla zabawy sprawdzilem sobie jego osiagi. Moze moje wyniki pomoga
komus przy wyborze nowego HDD.

Zaraz po podlaczeniu hdd i pierwszych probnych zapisach i odczytach
moglem stwierdzic ze jest on duzo szybszy od mojego starego IBMa
DTTA-371010. Podczas kopiowana z DTTA na DPTA ten nowszy czekal sobie
az z tego starszego odczytaja sie dane, bo poprzednie to on juz dawno
zdarzyl zapisac. Takze podczas sciaganie wav z CD (prextor 40x, ktory
zrzuca wav z predkocia 22-40x ...) nowy HDD nie pracowal ciagle, a
podczas zapisu na DTTA cdrom czasem przestawal czytac, bo dysk nie
nadazal z zapisem. To moj pierwszy dysk na ktory Plextor nie musi
czekac ...

Co do liczb:

HD Tach 2.52
3 pomiary, publikuje srodkowy (co do osiagow) wynik ...

DPTA-372700
Random Access Time 10,5 ms
Read Burst Speed ... niestety dokladnego wyniku nie znam, bo skonczyla
sie skala, ktora ma max 37 MB/s
Read Speed - Max 26242, Min 19014, Ave. 22557
CPU utilization 6,2%

DTTA-371010
Random Access Time 12,9 ms
Read Burst Speed - 28,7 MB/s
Read Speed - Max 13176, Min 8416, Ave. 11347
CPU utilization 3,3%

Sysinfo z NU2000. (Physical Benchark)
3 pomiary (wartosc srednia)
DPTA - 36,25 MB/s
DTTA - 16,4 MB/s

Test Sandry jest troch za dlugi, wiec tylko raz go zapuscilem na DPTA,
wynik - 10835. Dla DTTA nie wytrzymalbym tak dlugiego czekania ;)).

Sprzet testowy to cel366_at_562 (5,5x102) na ABIT BP6, 256 cas-2 ram.
Oba podlaczone do HPT366 na oddzielnych kanalach, przez tasiemki
80-zylowe. DTTA to UMDA33, a DPTA UDMA66. Win 95 OSR2.
Podczas testow w tle bylo pare programow, ale zaden nie czytal ani nie
pisal nic po dysku.

Testy wykazuja ze DPTA jest ponad 2 razy szybszy niz stary DTTA, i
czuc to podczas uzywania wszystkich programow, zgrywanie obrobionego
filmu w mpg4 (1,4 GB) jest duzo szybsze na nowym dysku i trwa ok 3
minut. Na starym mozna bylo zasnac ;((. Troche martwi to ze dysk
zabiera 2 razy wiecej czasu procesora, ale co sie dziwic skoro
przesyla 2 razy wiecej danych ??

Dla mnie nowy IBM jest rewelacyjny, choc moze dyski innych firm maja
zblizone lub lepsze osiagi. 3 lata gwarancji zapewniaja mi spokoj ;)),
ale i tak pewnie gwarancja sie nie przyda, bo IBMow mialem juz kilka
zaczynajac od DHAE-354330 ... zaden mi nie padl.

Temperatura dysku jest dosc niska, w pokoju mam ok 22 st. C, a dysk po
calym dniu pracy (wiekszosc czasu sie tylko krecil) mozna spokojnie
dotykac cala dlonia z wierzchu i nie odczuwa sie zadnego goraca. Ale
dysk nie jest przykrecony do obudowy (nawet jej nie dotyka, bo lezy na
jakichs papierach), jest miedzy cdromem a fdd. Stary DTTA jest troche
cieplejszy, a jest przykrecony do blachy ....

pzdr,
Dentarg

--
UIN: 15071179