Re: Typ procesora assemblerem...

Autor: Dariusz Flaga (NOSPAM.dflaga_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Mon 28 Feb 2000 - 12:18:51 MET

> Potrzebuje z poziomu assemblera dobrac sie do informacji jaki procesor siedzi w
> komputerze.
> Nie potrzebuje jego szybkosci. Tylko typ - 8088/268/386/486/Pentium/PII/PIII.
> Jak by sie jeszcze dalo wykryc czy Celeron czy zwykly PII, to byloby super.
> No i chodzi mi o to, zeby to bylo jak najprosciej...

Od nowszych 486 masz CPUID, we wczesniejszych mozna sie zorietowac wykonujac
rozne dziwne rozkazy i obserwowac reakcje na nie lub zczytac dane np. o
koprocesorze, cache itp. z jednego z rejestrow bodajrze CR1/2.
Polecam Interrupt List by Ralph Brown.
Jak Cie interesuje to mam cos kiedys stworzonego w asm ale do 486 wlacznie (nie
ma CPUID) - jak jestes nadal zainteresowany to wal na priva.

--
Pozdrawiam - Darek.