Re: klastry

Autor: Airwolf (airwolf_at_astercity.net)
Data: Fri 25 Feb 2000 - 09:21:01 MET

> Witam szanownych grupowiczow
> Program scandisk stwierdi=B3 =BFe mam uszkodzone
> 17 klastr=F3w, czy mo=BFna to jako=B6 naprawi=E6???
> A co to w og=F3le jest bo scand...gruntowny sobie z tym
> nie poradzi=B3 (jak doszed=B3 do uszkodzonego klastra
> to komp sie zawiesil:-)

=A6ci=B1gnij ze strony producenta dysku programik
umo=BFliwiaj=B1cy zaformatowanie dysku niskopoziomowo
i u=BFyj go (nie pr=F3buj low-level formatu z poziomu BIOS'a!) - o ile =
nie s=B1 to fizyczne
uszkodzenia powierzchni no=B6nika, a jedynie b=B3=EAdy logiczne, to jest =
bardzo du=BFe
prawdopodobie=F1stwo, =BFe bad'y znikn=B1 (wbrew dziwnym opiniom, =
kt=F3re
kr=B1=BF=B1, format c: /u tego nie za=B3atwi - przynajmniej nie zawsze),
mo=BFna oczywi=B6cie bawi=E6 si=EA w inne sztuczki, ale to co =
napisa=B3em
wy=BFej to sprawdzona i najprostsza metoda.
Je=B6li jednak, po wykonaniu tej operacji, przepartycjonowaniu
dysku, zformatowaniu go i sprawdzeniu powierzchni np. scandisk-iem,
albo ndd bady zostan=B1 wykryte w tym samym miejscu, to
prawdopodobnie s=B1 to uszkodzenia fizyczne...
W takim wypadku radz=EA jedno - kupi=E6 ASAP nowy dysk
(je=B6li jeszcze nie masz kasy, to przynajmniej oznacz diskeditorem
s=B1siaduj=B1ce z bad'ami klastry (przynajmniej po kilka z ka=BFdej =
strony...)
te=BF jako bad'y - uchroni to w pewnym stopniu twoje dane przed =
zapisaniem na powierzchni
potencjalnie nara=BFonej na uszkodzenie.

--=20
      Tomasz Sopy=B3o
   airwolf_at_astercity.net

May the AMD be with you...