udma66 i baracuda

Autor: Wojtek Frabinski (wojtekfr_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 23 Feb 2000 - 20:30:12 MET

Wymienili mi w końcu tą Baracude :-) ale na taki sam model :-(. Jednak
tym raz BIOS kontrolera DMA wykrył go tylko jako DMA 2 a nie DMA 4 co
chyba oznacza, że dysk pracuje w UDMA33. Powiedzieli, że trzeba
zciągnąć z Inetu proram aktywujący UDMA66. Sciągnąłem uata66-d.exe.
Niestety widzi on tylko dyski podpięte do dwóch kontolerów NIE
UDMA66.Wyświetla tylko 2xmaster i 2xslave, a przecież są 4 kontrolery
na płycie. Dysku (a właściwie tego kanału) podpiętego do kanału UDMA
w ogóle nie widzi. Co zrobić?
Dodatkowo obawiam się że po włączeniu UDMA66 znowu będą działy się
takie cuda jak wcześniej. Czy różnica jest duża? Warto ryzykować?

--
Wojtek Frabinski
wojtekfr_at_alpha.net.pl