Re: Promieniowanie od ekranu.

Autor: Piotr Piesik (piesik_at_pdi.net)
Data: Wed 23 Feb 2000 - 12:31:01 MET

Użytkownik "Wojciech Puchar" <wojtek_at_from.pl> napisał w wiadomości
> niby nadal nie nosze okularow ale jak jestem zmeczony to mam czasami
klopoty
> z zlapaniem ostrosci na dalszych przedmiotach.
> na szczescie b. drobne i tylko bedac zmeczony

Odpowiedz na oba powyzsze problemy jest prawdopodobnie wspolna: oczy
przez wiele godzin zmuszone sa do ustawienia akomodacji na jedna,
bliska plaszczyzne. W zwiazku z tym oczy sie mecza i wysychaja.
Wysychanie jak wiadomo przeszkadza najbardziej jak sie nosi soczewki.
Nie zalezy to od rodzaju monitora ani filtru.

Oczywiscie sa tez inne rodzaje zmeczenia, np. od zbyt duzej jasnosci
albo zbyt malego kontrastu. Ale to mozna sobie ustawic.

Generalnie rada jest taka, ze nalezy robic przerwy w pracy.

Piotr