Re: Promieniowanie od ekranu.

Autor: Bankowy (arpad_at_polbox.com)
Data: Wed 23 Feb 2000 - 10:09:44 MET

>Zmniejsz sobie kontrast i obrazu na kompie i otoczenia. Pomaga.

Op... Tego nie polecam... Nadmierne zmniejszenie kontrastu utrudnia
postrzeganie szczegółów a to zkolej prowadzi do szybszego zmęczenia narządu
wzroku, co z kolej objawia się np. bólami głowy, nudnościami. Kontrast niech
będzie tak ustawiony aby postrzeganie było wygodne. Lepiej jest zmniejszyć
jasność. BTW Kontrast i jasność są ze sobą związane, to znaczy jeśli chodzi
o rozróżnianie szczegółów to można utrzymać taką samą wygodę widzenia
zmniejszając jasność i jednocześnie zwiększając kontrast (oczywiście
wszystko to ma się odbywać w rozsądnych granicach, aby nie pogorszyć np.
oddawania barw). Heh, ale przynudziłem... :-) Ale co zrobić to moja
profesja...

>A co do okularow to nie wiem.

Ja wiem tylko że są...

>Pozdro