Problem z modemem Pentagram OmEn 56i

Autor: Patryk Skonieczny (pskonieczny_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 23 Feb 2000 - 00:29:16 MET

Niedawno kupiłem modem Pentagram OmEn 56i, który identyfikuje się w
WIndowsie jako Motorola SM56 Speakerphone Modem. Mam z nim pewien problem.
Otóż nie potrafi on wykryć sygnału wybierania. Gdy "każę" mu wybrać numer
(np. 0w202122) słychać w głośnikach sygnał wybierania, ale modem po pewnym
czasie zgłasza "błąd 680: brak sygnału wybierania...". Nieraz zdarza się, że
"uda" mu się w ostatniej chwili załapać i wybiera to zero, ale później
sygnał centrali międzymiastowej nie daje już tyle czasu i odzywa się sygnał
błędu. Pisałem już do serwisu i do CHIP hotline, ale nikt nie potrafił mi
pomóc. Może wy będziecie coś wiedzieli.
Wiem, że można to obejść np. wyłączając opcję "czekaj na sygnał wybierania",
ale przecież nie o to chodzi. Inne modemy na tej samej linii telefonicznej
działały poprawnie.
Przez pewien czas miałem także podłączony telefon do tego modemu. W jakiś
sposób jednak modem blokował ten telefon i przez jakiś czas nie można było z
niego kożystać (z telefonu). Nawet po podłączeniu telefonu bezpośrednio do
linii. Kiedy jednak poleżał sobie trochę w pudełku znów zaczął działać, ale
to też dziwne i boję się teraz podłączać jakikolwiek telefon do tego modemu.

Bardzo proszę o pomoc.

Patryk Skonieczny
pskonieczny_at_poczta.onet.pl

--