Re: DVD Pioneer 104S i nie tylko

Autor: King Crimson (gabriel_at_lodz.pdi.net)
Data: Tue 22 Feb 2000 - 00:51:09 MET

In article <LLLj4.9892$Hi2.237392_at_news.tpnet.pl>, sewkol_at_poczta.onet.pl
says...

> Czy ktoś z szanownych grupowiczów ma ten napęd?

Posiadam co prawda naped A03 (poprzedni, 6x/32x), ale mam kilka uwag:

> 1. Jak się w rzeczywistości sprawuje (głośność, problemy z płytami CD-R)

A03 jest wyjatkowo cichy. Jedyne co mi osobiscie przeszkadza, to "gwizd"
o bardzo wysokiej czestotliwosci przy czytaniu plytek CD, CD-R i CD-RW
(nie DVD). Mam jednak bardzo czuly sluch i 99% procent telewizorow
wydaje nieznosny dla mnie dzwiek - nic do pozazdroszczenia... :/ - tak
wiec dla Ciebie moze to nie miec zadnego znaczenia.

> 2. Czy płyty CD-R nie rysują się - warstwa ochronna?

Mam ten naped od mniej wiecej 3 miesiecy, i sa pewne plytki DVD i CD-R,
ktorych uzywam bardzo czesto. Jak dotad nie zauwazylem zadnych
widocznych zarysowan. Jesli warstwa ochronna moze byc zdarta w sposob
nie do zauwazenia golym okiem (tzn. bez zarysowan warstwy plyty), to
wtedy ten argument nie ma oczywiscie zadnego znaczenia. Jednak samo
uczucie WSUWANIA plykti do CIASNEJ SZCZELINY wyposazonej w CZARNE ,
MILUTKIE WLOSKI jest niesamowite.... :)))))))))))

> 3. Czy slot-in to jest napewno dobry pomysł (przy częstej wymianie płyt)?

Zobaczymy z czasem. Chyba jeszcze nikt nie przeprowadzal testow odnoscie
zuzycia plyt w zwiazku a patentem slot-in (ciekawe, czy cos takiego
mozna by zautomatyzowac?). Jesli jednak nie chcesz ryzykowac, to ten sam
naped jest dostepcy jako "tray", a wiec ze standardowa szufladka
(oznaczenie modelu: 114 (tray); A04 - slot-in retail; 104 - slot-in OEM)

> 4. Czy może lepiej wybrać inny model (LG, HITACHI, SAMSUNG)?

Wedlug tego, co inni grupowicze pisza na tej liscie oraz
na alt.video.dvd, napedy te sa jednoznacznie... dupiaste. Nie czytaja
wszystkich plyt (szczegolnie dwuwarstwowych), sa glosne itp. Zaznaczam,
iz nie mowie z wlasnego doswiadczenia, tylko o tym, co mozna przeczytac
na grupach.

> 5. Jak współpracuje z CD-RW?

A03 - zero problemow, tak wiec 104 powinno byc tak samo.

--
Marek.
Email: MARKOS at GMX dot DE (do *NOT* hit REPLY)