Re: IDE, a EIDE ...

Autor: Dariusz Flaga (dflaga_at_telesto.tele.pw.edu.pl)
Data: Mon 21 Feb 2000 - 13:32:01 MET

>> Czym sie roznia dyski IDE od EIDE ..

EIDE to jak sama nazwa wskazuje Enhanced IDE,
czyli rozszerzony IDE, ale zgodny w dol.
Kolejna nazwa wywodzaca sie od kolejnego producenta dyskow,
podobnie jak AT-Bus, ATA (AT-Attachment) itd.

> Dyskow? Byly do 286 jakies M-costam (MFD?), zapomnialem juz
> zazwy, tez trzeba bylo mic osobny kontroler, ale nie mozna bylo miec ich
> razem z ide, bo zjadaly ta sama przestrzen adresowa AFAIK.

No nie zupelnie tak.
MFM - choc to dokladniej rzecz biorac jest metoda zapisu, a kontrolery
ktore to cos obslugiwaly chodzily w standardzie ST-506.

--
Pozdrawiam - Darek.
*  dflaga_at_elka.pw.edu.pl               *