Odp: Jak sprawdzic, czy dysk ma wlaczone DMA?

Autor: Leszek Bogdański (leszek55_at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 20 Feb 2000 - 17:04:47 MET

Użytkownik Roger <roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:88ot8c$4sp$1_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl...

> "Leszek Bogdański" <leszek55_at_box43.gnet.pl> wrote in message news as
> follows:
> Sandra,
> UDMA
>
> Po co instalowales sterownik UDMA66 jesli twoj dysk jest UMDA 33 ?
> Wlaczyles w biosie UDMA ?
> Jesli jest to Win98 lub wyzej to musi byc to w menadzerze urzadzen we
> wlasciwosciach dysku
>
> Roger

Na pewno nie mam tego nigdzie w menadzerze urzadzen - sprawdzalem wszedzie.
System Windows 98 SE.
W oknie Wlasciwosci Quantum Fireball EX1 mam trzy karty: Ogolne, Ustawienia
i Sterownik i nigdzie nie ma zadnego DMA. W innych kartach tez nic nie ma. A
ten sterownik insalowala mi
osoba, ktora skladala kompa. Podbno likwiduje on problemy z przerwaniami. W
biosie mam wlaczone UDMA (wszystkie Pio, DMA, UDMA ustawione na Enabled lub
Auto.
Gdy robilem reinstalke Windowsa, i zle zaisntalowalem ten sterownik (tzn.
zgdonie z instrukcja na dyskietce ale troche inaczej niz byl zaisnalowny
pierwotnie przy skadaniu kompa) to po zainstalowaniu SBLIve system byl caly
do chrzanu (chodzil tylko w trybie awaryjnym), pomogla dopiero instalacja
tego sterownika niezgodna z instrukcja i wykonana zaraz po instalce systemu.
Prosze rowniez o pomoc w zwiazku z moim postem na watek "cos dla
podkrecaczy"
Pozdro
Leszek