Re: monitor 17"

Autor: Musashi (kefren_at_kki.net.pl)
Data: Sat 19 Feb 2000 - 11:53:18 MET

JazzyJeff napisał(a) w wiadomości: <88kqun$41r$1_at_orfika.office.polbox.pl>...
>Samsung 750P tez jest niezly. Oprocz parametrow zwroc uwage na kineskop i
>jakosc dziala elektronowego. Wiem, wiem ,tego nie sposob sprawdzic ale tu
>wlasnie jest roznica pomiedzy sprzetem ktory swietnie chodzi przez pierwszy
>miesiac uzytkowania a takim ktory po roku prezentuje sie tak jak w dniu
>zakupu. Howgh
>
>--
>"You jump, ..I jump"

Cześć..!
Co do parametrów - dobra 17'' musi mieć 96 kHz odch. poziomego
( aby mieć 1280 * 1024 przy 85 hz ), plamnka poniżej 0,27 mm.
ale zwróć też uwagę na pasmo wzmacniacza wizji - to ten parametr podawany w
MHz.
Samsung 750P - moim zdaniem całkiem przyzwoity, zwłaszcza przy tej cenie.
Jeśli chodzi o monitory z kineskopem szczelinowym ( Trinitron, Diamondron ),
to w Polsce wybór jest stosunkowo prosty
Mitsubishi, Sony lub IIyama.
Najtańszy będzie sony E200 - jego zaletą jest płaski ekran, parametów
jeszcze nie znam.
G200 Sony będzie porównywalny do IIyamy ( chociaż IIyama chyba nie ma
płakiego ekranu ).
Aczkolwiek gdzieś czytałem, że kineskopy Mitsubishi mają bardzo dobry
luminofor.
Osobiście zamówiłem sobie 19'' IIyamę ( Diamondtron NF - płaski ),
dla mnie była lepsza od G400. Ale nie wiem, czy na polu 17''
sytuacja jest podobna. Być może tutaj Sony lub Nokia oferuje lepszy
stosunek jakość/cena. Na temat Nokii się nie wypowiem, bo nie widziałem
obrazu. Ale wygląd mi się bardzo podoba - trzeba przyznać, że wzornictwo i
ergonomia jest mocną stroną Nokii.
Mistubishi 17'' tymczasem może być kosztować więcej niż SONY G200 i 17''
IIyama.
Co do Flatrona - dla mnie nie ma to tej ostrości co kineskopy
szczelinowe.
 A poza tym to do pasków można się przyzwyczaić.
Technologia poza tym idzie do przodu i z każdym nowym modelem
kineskopu paski te są cieńsze.
Fakt, działo elektronowe jest ważne, tak samo jak elektronika itd itp.

Pozdrawiam