Odp: Wylaczyc DMA przy pracy w PIO4 ?

Autor: Masterboy (tymek_at_public.rz.pl)
Data: Fri 18 Feb 2000 - 11:51:31 MET

> Czy moglbys jeszcze wyjasnic roznice UDMA 33 a 66. Co sie dzieje jak na
> plycie jest 33 a dysk 66

Moja sytuacja jest wlasnie taka ze posiadam dysk UDMA66 a na plycie mam
tylko UDMA33. Oczywiscie wszystko chodzi pez zarzutu, strata na wydajnosci
jest niemal zadna (testowalem moj dysk rowniez na kontrolerze UDMA66 - Abit
Hot Rod).
UDMA66 umozliwia transfer z dysku do komputera teoretycznie na poziomie
66MB/s, UDMA33 juz tylko 33 MB/s (u mnie dokladnie 28,3 MB/s), ale skoro
dysk ma wewnetrzny transfer rzedu 15MB/s to roznica miedzy tymi dwoma
przypadkami jest nikla i zaznacza sie tylko przy operacjach na bardzo malych
plikach (wtedy najbardziej wykorzystany jest cache dysku - u mnie 430KB).
Niekiedy w celu zmuszenia dzialania dysku UDMA66 na plycie ktora ma tylko
UDMA33 potrzeba przestawic dysk w tryb UDMA33 za pomoca specjalnego
programu. Ja probowalem u siebie wlaczac i wylaczac UDMA66 ale zadnej
roznicy nie zauwazylem. Owy program jest dostepny na dyskietce dostarczonej
z dyskiem albo w internecie na stronie producenta.