Podkręcanie procesora a jakość płyty

Autor: Wojtek (strzyzow_at_priv4.onet.pl)
Data: Thu 17 Feb 2000 - 13:11:37 MET

Witam

Przeczytałem niedawno w gazecie artykuł, w którym porównane były dwie płyty
główne: FIC i ASUS (obydwie pod Athlona). W porównaniu korzystniej wypada
ASUS między innymi dlatego, że posiada wysokiej jakości układy stabilizujące
prąd jaki dostarczany jest z zasilacza. Ddzięki temu daje się lepiej (i
stabilnie) podkręcić procesor.
1) Czy zatem jakość płyty da się oszacować (np. przy zakupie nowej nieznanej
płyty) na podstawie ilości możliwych mnożników do ustawienia ?
2) Słyszałem, że większość producentów tzw. tanich płyt głównych stosuje do
ich budowy komponenty, które nawet w 20% odbiegają swoimi parametrami od
normy. Konsekwencji nie muszę opisywać. Proszę szanownych grupowiczów o
swoje opinie na ten temat.
3) Proszę o swoje opinie na temat różnych konkretnych płyt głównych. Lepiej
jest wiedzieć co jest dobre a co szajs :-)

Pozdrowienia
Wojciech Patryn
wojtekp_at_optrz.onet.pl