monitor robi ze mnie jaja

Autor: Marcin Zawadzki (mzawadzk_at_ae.katowice.pl)
Data: Tue 15 Feb 2000 - 09:32:02 MET

cze,
posiadam monit Siemens MCM1702 - calkiem niezly wg mnie, ale on mnie chyba
nie lubi :((
po instalce windy98 lub 95 i zapodaniu sterow do Creative Labs Riva TNT i
monitora, winda zglasza sie czarnym skrinem (mimo, ze cala reszta wchodzi -
poznaje po znanym wszystkim schemacie dzwiekowym); zachowuje sie tak jakby
ustawil zbyt wysokie odswiezanie - ale gdy zanim sie to stanie zdaze zmienic
stery monita na np. Philipa 107B lub Sony jakimstam, to wszystko jest w
porzadku. Sadzilem z poczatku, ze to kwestia walnietego setra do Siemensa,
ale przy kolejnej instalce od razu ustawiam stery Philipa, to wbrew
oczekiwaniom W98 zglasza sie rowniez na czarno.
Inny casus: czasem, gdy chce ospalic gierke, to przy przelaczaniu sie na
res. gry, ekran znow sie robi black - wowczas wracam do systemu (na slepo),
zmieniam ster monita na oryg. Siemensa i wchodze powtornie - dziala.
Najbardziej frustrujace jest to, ze nie znajduje to zadnej logiki i zawsze
musze tasowac sterami roznych monitow
czy ktos moze mi cos doradzic (oczywiscie nie chcialbym wyrzucac przez okno
monitora)?

pozdro i thx

Marcin Zawadzki

p.s. wczesniej mialem CTX 1569SE i wszystko bylo ok