Re: RAM Dysk i Windows

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Thu 10 Feb 2000 - 15:47:43 MET

Radoslaw Sokol wrote:

> Hi,

> Zgadzam się. Aczkolwiek w niektórych zastosowaniach więcej pamięci,
> nawet wolniejszej, będzie lepsze niż swapowanie. A swap nawet 100 MB
> to niezbyt dużo.

Również się zgadzam. Do pracy z grafiką na pewno tak. Z drugiej strony
np przy win 95 i "normalnym użytkowaniu" przy 64 MB RAM po ustawieniu na
odpowiednim poziomie sekcji vcache, wytłuczeniu wszystkich rezydentów
rzadko kiedy mam jakikolwiek swap. Z drugiej strony, ciekawe czy można
ustawić pamięć wirtualną na dwa dyski, albo ustawić gdzieś zakres
powyżej którego system byłby ładowany. Nigdy się jakoś z tym nie
spotkałem.

> Wszystko zależy od konkretnego zastosowania. Niestety w poście z
> pytaniem nie było ani szczegółów sprzętowych, ani informacji o
> zastosowaniach komputera.

To prawda. Można więc jedynie spekulować.

Pozdrawiam

Karol