Re: partycjonowanie dysku

Autor: Kaizen (nospam.kaizen_at_promail.pl)
Data: Wed 09 Feb 2000 - 09:23:46 MET

Robert Kowalski wrote:

> Użytkownik marcin makuch <marmak_at_storm.com.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:388D4D0E.F0AC20F9_at_storm.com.pl...
> Tak, drugi dysk nie może mieć partycji podstawowej.

Jeżeli chodzi o windows9x to nie do końca tak jest. Zawsze literkę c
będzie aktywna partycja z 1 dysku, dalej rozszerzone z 1 dysku,
podstawowa (nie wiem jak jest kiedy na drugim jest kilka podstawowych) z
dysku drugiego, dalej rozszerzone z dysku pierwszego, rozszerzone z
dysku drugiego i na końcu nieaktywne widoczne podstawowe z dysku
pierwszego. Powinno pomóc ustawienie w biosie, że tego drugiego dysku
nie ma. Wtedy powinien przy starcie nadać literki tym, które widzi bios,
a sam win powinien wykryć dysk niewidoczny dla BIOSu (nie będzie widać
go też w czystym dosie) i nadać mu dalsze literki.
IMO lepsze wyjście to winnt - tam można przypisać literki partycjom.

BTW widzisz pod windowsami partycję Linuxową?

Pozdrawiam,

--
      Kaizen
kaizen_at_promail.pl