Re: terminator SCSI ???

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Tue 08 Feb 2000 - 15:37:21 MET

On Tue, 8 Feb 2000, Jacek Wojcik wrote:

+Mam pytanko czym sie rozni terminator SCSI aktywny od pasywnego ???

 Pasywny: same oporniki
 Aktywny: +parę tranzystorów, usiłujących doprowadzić linie
          do stanu równowagi :)

+musze kupic bo kontroler stwerdza ze dysk nie jest odpowiednio
+terminowany (dysk LVD a kontoler nie).

 ??
 Dysk LVD który nie jest terminowany ? Z ciekawości: jaki ?
 A nie masz ty przypadkiem "wąskiego" (narrow) kontrolera SCSI ??
 Jeśli tak to wyrażam współczucie [1]: wg. zeznań IBM (na www) jest
podobno jakowaś firma na świecie która produkuje terminatory
które mogą "zamknąć" linie LVD. Nikt takowych w Polsce nie posiadał
(w zeszłym roku szukałem). Nim zostanę skrzyczany - powtarzam:
chodzi o zaterminowanie *nieużywanych* 8 bitów. Statystycznie
no problem dla "zwykłego wide". Brak rozwiązania dla LVD który
pracuje ze "zwykłym" kontrolerem (poza ową wzmianką u IBMa, ale
na oczy nie widziałem).
 Co do terminatorów: poza ceną nie ma chyba żadnych przeciwskazań,
żeby zawsze używać aktywnych.

+Pozdrawiam

 Wzajemnie - Gotfryd
[1] - a może pogratulować: jest okazja kupić kontroler Wide ;)

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.
[...]