Odp: skad mysz wie?

Autor: wicio (wicio_at_lublin.cc)
Data: Tue 08 Feb 2000 - 02:19:39 MET

Użytkownik tom <tom_at_sikornik.gliwice.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:87mqrk$bac$1_at_zeus.polsl.gliwice.pl...
> no wlasnie kumpel zadal mi takie pytanie:
> skad mysz wie czy kursor idzie do gory czy na dol?
Na rolce umieszczone są kółka w których wycięte są otwory.
Na każde kółko przypadają dwie fotokomórki.
Są one tak rozmieszczone, że przy ruchu kółka, promień pada najpierw
na jedną potem na drugą fotokomórkę. Na którą pada najpierw zależy
oczywiście od kierunku ruchu.
Są oczywiście dwie rolki, ale to tylko już pion i poziom.
To dotyczy "klasycznych" myszek, są i inne.

--
wicio_at_lublin.cc