Było - problemy z TNT2 - może przy długie

Autor: Mirek Ptak (kolczan_at_herberts.atomnet.pl)
Data: Tue 08 Feb 2000 - 11:19:15 MET

Czołem!
Może się to komuś przyda :)
Niektórzy z was prawdopodobnie pamiętają kilka moich postów na
temat problemów z względnie długim czasem przełączania pomiędzy
rozdzielczościami lub głębią kolorów w mojej "mało" firmowej TNT2
Gainward CARDEXpert TNT2 16M. Zajmowało to tej karcie około 3-4 sec.
na każdą zmianę - co mogło doprowadzić do białej gorączki przy
niektórych gierkach, które strzelały monitorem jak z AK47.
Kombinowałem na wiele sposobów: różne sterowniki, inne monitory,
wyłączanie sprawdzania monitora P&P w ustawieniach aż po zmianę
biosu na płycie głownej i karcie graficznej.
Zmiana biosu na karcie omal nie zakończyła sie tragicznie dla
karty - po załadowaniu referencyjnego biosu nvidi 2.05.13 trzeba
było czekać około 45 sec na start kompa po resecie lub włączeniu
zasilania - powrót do oryginalnego 2.05.04 rozwiązał przynajmniej to.
Postanowiłem wtedy wymienić tą kartę na np. Viperka 770, ale to ile
musiałbym dopłacić spowodowało, że nieomal pogodziłem się ze stanem
obecnym - prawie, ponieważ w desperacji postanowiłem wypróbować jak
działają z tą kartą biosy od innych kart na TNT2.
Na pierwszy ogień poszedł Leadtek S320 II jeśli dobrze pamiętam -
katastrofa podobna do tej z referencyjnym v2.04.13, potem poszła
Elsa - znowu nic. Na koniec wypróbowałem ostatnio zdobyty biosik od
mojego wymażonego viperka 770 i ... boom, done. Chodzi jak burza i
rakieta razem wzięte (wcześniej chodziła równie szybko, tylko to
przełączanie).

Krótkie podsumowanie - mam teraz vipera 770 16M wprawdzie ale zawsze.
Jeśli macie podobne problemy ze swoimi kartami nie bójcie się podmieniać
biosów od odpowiedników swoich kart (upewnijcie się wczesniej, że macie
zgrany swój oryginalny bios - ja tego nie zrobiłem ... ;) )

Pozdrowienia - Mirek

Mirek Ptak - Kolczan        |      Kind regards
kolczan_at_herberts.atomnet.pl |      MFG          - Mirek