Problem z HDD >8GB

Autor: Jarek (jarek_at_nautilus.com.pl)
Data: Mon 07 Feb 2000 - 22:15:01 MET

niezle sie nacialem... przeczytalem w instrukcji do plyty ze bios obsluguje
dyski >8G wiec bez wiekszych obaw zaopatrzylem sie w nowego twardziela. po
podlaczeniu do kompa okazalo sie jednak ze ta instrukcja sie nadaje do .... nie
powiem czego. oczywiscie dysk wykryty zostal jako 8G i nic wiecej... plyta
niestety niezbyt firmowa, jakis Skylab - chipset LX, nie ATX. wlazlem na strone
producenta, sciagnalem upgrade biosu, ale jest pewien problem. juz chcialem
zrobic upgrade ale program do aktualizacji pokazal mi komunikat:

The program file's part number
does not match with your system.

Po takim tekscie wstrzymalem sie z upgrejdem, nowy dysk narazie lezy na
polce... czy to znaczy ze bios ktory sciagnalem jest niedobry do mojej plyty?
kurde, mam obawe ze po prostu dostalem z plyta instrukcje do jakiegos innego
modelu. ale nie bardzo potrafie odczytac z oznaczen bezposrednio na plycie jaki
to jest model, no i teraz wielka niewiadoma bo nie chcialbym spieprzyc sobie
kompa probojac upgrejdowac bios'a. a z drugiej strony przeciez nie po to
kupilem duzego twardziela zeby korzystac tylko z 8G.

czy ktos mial podobny problem i ma pomysl jak go rozwiazac albo chociaz co
zrobic zeby okreslic czy sciagniety bios jest ok dla mojej plyty lub ew. jak
sprawdzic skad sciagnac odpowiedni bios? niestety juz powoli zaczynam sie
liczyc z koniecznoscia wymiany plyty, ale wolalbym tego uniknac - wzgledy
kasowe - i tak juz sie na nowego twardziela wykosztowalem :(

bardzo prosze o wszelkie sugestie co z tym fantem zrobic..

FUT: poster

--
Jarek Dukat    _JaR_    ICQ 14863536
MAX FAQ, Tips&Tricks, Tutorials, Links, Gallery: