Re: Co to byl Covox ?

Autor: Adam (derwer_at_optimus.waw.pl)
Data: Sun 06 Feb 2000 - 23:40:30 MET

Użytkownik AudioTechnica <audiotechnica_at_prodigy.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:87cl9v$3gh8$1_at_newssvr04-int.news.prodigy.com...

> Cze,
>
> Slyszalem o czyms takim jak Covox, czyli
> jakis prymitywny przetwornik A/C+costam
> podlaczane do portu rownoleglego. Czy ktos
> moglby mi podac dokladniej co to bylo, jak
> to dzialalo i do czego tego uzywano ?
>
> DzienX :)
>
> --
> AudioTechnica (or compatible)
> * * *
> "I hereby officially state that the Y2K
> problem is GONE" - Bill Gates, 01.01.1900

Qrcze, już nikogo nie ma, co potrafiłby rzeczowo odpowiedzieć?

W czasach XT/AT był to prosty przetwornik CA służący do reprodukcji dźwięku
przez złącze LPT.
Składał się (w najprostszej postaci) z szeregu oporników o wartościach
dobranych w szeregu geometrycznym, podpiętych z jednej strony do
poszczególnych wyjść sygnałowych LPT, a z drugiej strony zwartych i dających
sygnał do wzmacniacza:

d0 d1 d2 d3 d4 d5 d6 d7
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^
| | | | | | | |
R R R R R R R R
1 2 3 4 5 6 7 8
| | | | | | | |
+---+---+---+---+---+---+---+------> wy audio do wzmacniacza

gdzie R1 - R8 to oporniki
d0 - d7 to linie sygnałowe (Data Bit) wyjścia LPT.

Tak to chyba wyglądało.

Ale w owych czasach muzyka w sprzęcie komputerowym to znaczyło Amiga lub
Atari. AdLib (dla PC) to dopopiero bodajże coś ok. roku 89 - nie pamiętam
dokładnie, a nie mam przy sobie swoich książek.

--
Pozdrawiam !
Adam.