Re: jaki skanerek do klisz foto

Autor: Krzysztof Kucharski (szpunk_at_priv6.onet.pl)
Data: Thu 03 Feb 2000 - 21:47:57 MET

Dark Rider napisał(a) w wiadomości: ...
[...]
>jaki polecilibyscie skaner, ktory to potrafi (bez zbytnich
>fajerwerkow)

Witam !
Jeśli mam być szczery, to tanie skanery płaskie, domowe z różnymi patentami
do skanowania transparentów w zasadzie nie spełniają moich oczekiwań. To
jednak nie ta klasa, nie to wykonanie. Ale jeżeli już, to podam moje typy:

1. Microtek Phantom 636, ale nie z tym dziadowskim badziewiem o wyglądzie
niedorobionego skanera ręcznego, ale ze specjalną szufladą do klisz -
bardziej szczegółowe info w Wimalu.
2. Ew. - Plustek 9636T lub 12000T. Żadna rewelacja, ale swoje zadanie
spełniają, szybko i za niewielkie pieniądze.

A tak na koniec: dowolny skaner płaski (dobrze, jeśli ma możliwość soft/hard
wyłączenia lampy), maskownica z poczernionej blachy z duraluminium,
zewnętrzne oswietlenie (np. stary powiększalnik foto) i ... można sobie do
woli poeksperymentować ze skanowaniem klisz. A najtańszy skaner można kupić
i za 300 zł.

Powodzenia !
Krzysztof Kucharski