Jeszcze raz o K6-2

Autor: Highlander (rhare_at_alpha.net.pl)
Data: Thu 03 Feb 2000 - 21:48:49 MET

Założyłem procka K6-2-450 MHz do swojej płyty (VIA MVP3).
Taktowanie oczywiście 4,5x100 ale tylko procka. Szyna chodzi
na 66 MHz (brak funduszy na lepszą pamięć). Uruchomiłem
Sisoft Sandra 99 i co pokazało:
- test CPU Benchmark
        - CPU Dhrystone lepiej od PII 450
        - FPU Whetstone nieznacznie gorzej
- test CPU Multimedia Benchmark
        - obydwa testy maksymalne wychylenie
- test Memory Benchmark i tutaj dzieją się rzeczy
  dla mnie niezrozumiałe. Wiadomo, że ten 64 MB RAM
  chodzący na 66 MHz znacznie obniża wynik, ale
  dlaczego ten wynik jest gorszy nawet od P266 MMX
  i IDT Winchip 266 MHz i to zarówno w CPU jak i FPU.
Przecież nawet mój poprzedni P 200 MMX na tej samej płycie
osiągał tu lepszy wynik (podkręcony na 225). Czy jest to tylko wina
pamięci, czy jest to coś z tym jądrem CXT, ale chyba gdyby płyta
tego nie obsługiwała to pozostałe wyniki też by były do
niczego.

Z pozdrowieniami

rhare_at_alpha.net.pl
rhare_at_polbox.com