Apollo TNT 2 M64, Płyta Acer DCS VIA693 BX - same k

Autor: Szoti (szoti_at_promail.pl)
Data: Thu 03 Feb 2000 - 12:02:33 MET

Cześć !!
Panowie (pań za wiele tu nie widać) - mając ograniczone pole manewru jeśli
chodzi o kase, kupiłem na znajomemu na zamówienie komputer:
Celeron 433, Płyta ACER DCS PII/PIII (266-1000) VIA BX, ATX z slotami PPGA i
SLOT1 oraz kartę Apollo TNT 2 M64 32MB. Wiem, że nie jest to może najlepszy
wybór no ale cóż.
Sprawa jest poważna gdyż komputer będzie dla wujka mojej przyszłej żony -
mogę więc nieźle wtopić :(

Kwasy (problem):

Pojawiają mi się następujące kwasy pod Win 98 SE pl tzn. najczęściej
objawiają się w postaci niebieskiego ekranu z komunikatem błędu VXD i zwisem
kompa rzadziej informacje o błędach w plikach w okienku informacyjnym po
nieodpaleniu gry/programu.

Co zrobiłem aby uzyskać niebieski ekran:

Zainstalowałem w kolejności: Win 98SE, driver do karty dźwiękowej SB128,
driver do karty graf wraz z Dierect X 6.0 z dołączonego kompaktu. Po
restarcie przeinstalowałem DIrect X z 6.0 na 7.0 pl, a po kolejnym restarcie
i ustawieniu rozdzielczości 800x600 i 16 bit kolorów, zacząłem testować gry
oraz odpaliłem 3dMark2000 -kolejne kroki:
1. 3dMark 2000: poszło bez zarzutu
2. Quake III arena demo - rewelacja
3. NBA inside drive 2000 demo - też OK
4. Unreal turnament demo - po początkowym oczekiwaniu - blokada i poraz
pierwszy niebieski ekran z błędem VXD + zwis komputera. założyłem, że to
przypadek.
5. Shogo pełna wersja - ponownie niebieski ekran. - to już było nieciekawe.
6 ponowne uruchomienie Quake3 - działa
7. Doinstalowałem Castrol Honda SuperBIke - też działa.
8. odpalam quake3 - po wyjściu z gry zgłasza mi się jakiś bład w pliku - bez
niebiekiego ekranu.
9. Uruchamiam ponownei komputer - odpalam NBA - niebieski ekran
10 Quake - niebieski ekran.
11. Honda - działa, próbuję przeinstalować Direc X 70 rusza ponownie Quake,
i NBA.

Za każbym razem jest reochę inaczej - jedno się odpala , drugie zwisa i na
odwrót. Z internetu zainstalowałem sterowniki NVIDI - w 3dmark 2000 lepsze
wyniki, ale problem dalej pozostaje - dalej oglądam często niebieski ekran.
Może kroś z Was ma jakieś sugestie - czy to pada karta graf - czy płyta
gryzie się z kartą, czy gdzieś jest uszkodzona pamięć. Dzisiaj będę jeszcze
raz przinstalowywał W98SE.
Panowie - wiem, że nasmarowałem za długi list, ale musiałem się przed kimś
wygadać i liczę na wasz odzew

Pozrdawiam wszystkich o pomocnym hadwarowym sercu.
Trzymajcie się

Szoti