Re: Procesor AMD K6-2

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 02 Feb 2000 - 18:36:46 MET

Hi,

On Sun, 30 Jan 2000 13:52:19 +0100, Dentarg <dentarg_at_lublin.top.pl> wrote:

>To juz nie moja wina ze konstruktorzy AMD wybrali taka droge, ale juz
>chyba wczesniej ustalilismy (z ALGIm ?) ze predkosc liczenie SETI nie
>zalezy tylko od procesora albo mocno od chipsetu i ramu, a
>wszczegolnosci od szybkosci tego ramu, co posrednio jest zwiazane z
>szybkoscia chipsetu ...

I zgodzę się z tym. Niestety chipsety VIA są pod tym względem słabe,
a ALI niewiele lepsze. Na szczęście podobno AMD Irongate jest całkiem
niezłe, w nowych revision z włączonym "super-bypass" aż bardzo niezłe,
a na horyzoncie są pierwsze płyty z VIA KX133 (zobaczymy, jak się ten
im udał).

>Przyjmujac taka droge rozumowania, kazde oprogramowanie kompilowane na
>x86 powinno dzialac wolniej na AMD ... ale tak nie jest ... jak to
>wytlumaczysz ? Moim zdaniem w SETI raczej trzeba umiec szybko
>komunikowac sie z pamiecia i miec mocny kooprocesor ...

W końcu nie mogli tak zrobić emulacji, żeby wszystko chodziło wolniej.
Po prostu istnieje taka możliwość napisania programu, żeby był on
trudniejszy do strawienia, a już na pewno jeżeli oprze się program na
kilku specyficznych rozkazach, które są z definicji wykonywane wolniej
niż na Intelu, to cały program też będzie wolniejszy. Tak było właśnie
z RC5 -- operacje SHR i SHL AMD wykonuje znacznie wolniej od Intela i
dlatego był szybszy od iP55C tylko dzięki szybszemu zegarowi.

>Wiesz jak Twoj brat gra w sapera czy inne takie, to nawet 486 mu
>wystarczy ... niestety zobacz sobie najnowsze gry dla dzieci w stytu
>Rayman czy Gex ... bedziesz wiedzial ze na k6 moja siostra by raczej
>dostala nerwicy ....

Na tym sprzęcie non stop lata NBA, FIFA i inne tego typu gierki i
nie powiem, żeby chodziły źle :) A Unreal wręcz u niego chodził
znacznie szybciej na tym K6-2 333 (z Voodoo II) niż u mnie na Rivie
przy 506 MHz (w software, bo OpenGL Unreala nie chce mi specjalnie
działać).

--
Pozdrowienia,