Re: Trinitron meczy oczy ?

Autor: Tomasz Jakubowski (jakub_at_siedlce.com)
Data: Mon 31 Jan 2000 - 22:41:13 MET

Ernest napisał(a) w wiadomości: ...
>Czesc!
>Pracuje w poligarfii od pieciu lat. Jak mozna sie domyslac od pieciu lat
>glownie na Mackach, ale obecnie na PCtach. Monitory jakie uzywalem i uzywam
>nadal do pracy wyposazone sa w lampy Tinitron.
>Siedze przed 20-21 calowym monitorem w odleglosci ok 50 cm po ok 10 godzin
>dziennie. Nie odczuwam zadnych bolow oczu, jedynie co mnie boli to plecy i
>oczywiscie d....
>
>Musze wam powiedziec, ze do dlugiej pracy powinno sie wybierac tylko
>trynitrony, diamondtrony i flatrony reszta to gowno. Tylko te lampy oferuja
> [...]
[ciach]

Otoz to!

Wiele osob niedocenia prawidlowej regulacji kontrastu i jasnosci obrazu,
zamieniajac monitor w reflektor.
Ze wzrostem kontrastu/jasnosci spada ostrosc obrazu oraz staje sie on
bardziej meczacy dla oka.
Jesli chodzi o czestotliwosc odswiezania, to rowniez nie nalezy przesadzac.
Im wyzsza, tym trudniejsze warunki pracy dla sekcji odchylania H/V i toru
wizji a to z kolei odbija sie na jakosci obrazu: staje sie on bardziej
"miekki", obiekty o "ostrych" ksztaltach dostaja delikatnych cieni -
szczegolne do zauwazenia w wyzszych rozdzielczosciach.
IMHO zle wyregulowany Trinitron bedzie bardziej szkodzil niz poprawnie
wysterowana Delta.

pozdrawiam

Tomasz Jakubowski