Peltier i woda 2 - ciag dalszy

Autor: Andrzej Duś Jr. (gogoad_at_dakom.home.pl)
Data: Mon 31 Jan 2000 - 23:15:29 MET

    No coz. Maszyne o ktorej pisalem pare dni wczesniej "podlaczylem" do
kompa. Odpowiednie zabezpieczenie przed woda i montaz maszyny zajal mi okolo
3 godzin. Waznym elementem chlodziarki jest kawalek papieru (papier
powlekany, nie nasiaka woda), ktory odgradza peltiera od elementow
elektronicznych. Wszystko w poblizu peltiera spryskalem "preparatem
wypierajacym wode".
    Procesor (tzn. plytka na ktorej sie znajduje, bo mam celka na slocie 1)
ja zimniutki. Nie moge powiedziec ile, bo moja plyta niestety nie posiada
czujnika, ktory by mierzyl temp. bezposrednio na procu.
    A rezultat?
Standardowo moj Celeron 300A nie startuje nawet na 450MHZ. Po podniesieniu
napiecia na 2.4V chodzi na 464. Z wodnym chlodzeniem spokojnie dziala na 504
(przy napiecu 2.4), jednak gdy woda bardziej sie ogrzeje (ponad 32 stopnie
C) komp zaczyna sie wieszac. Dlatego tez planuje zrobic chlodzenie wody
(badz innej cieczy).

To na razie tyle

PS. W poprzedniej wiadomosci napisalem, iz peltek po nagrzaniu sie wody
osiaga temp. 10 stopni, mialem oczywiscie na mysli -10 stopni.