CDR(W): EIDE vs SCSI (i o kontrolerach)

Autor: Adam Czysciak (acc_at_ii.uni.wroc.pl)
Data: Mon 31 Jan 2000 - 14:18:22 MET

Witam!

  Sledze sobie watek "Jaka nagrywarke wybrac" i nurtuje mnie jedno
pytanie. Raczej oczywiste jest, ze nagrywarki na SCSI sa lepsze.
Jak to sie mowi - "profesjonalisci uzywaja na SCSI".

  Czy ktos moglby powiedziec mi dlaczego te na SCSI sa lepsze niz te na
EIDE?

  Drugie pytanie dotyczy kontrolera SCSI. Mam na oku yamahe 8424s
(przeciez scsi lepsza, nie:) i ciekawi mnie jaki kontroler kupic do tego.
Wiem, ze nigdy nie nalezy kupowac rzeczy najtanszych (bo sa najgorsze),
ale czy to dotyczy takze kontrolera ktory bedzie wykorzystywany TYLKO do
nagrywarki? Nie planuje kupowac dysku na scsi :))

  W sumie taki kontroler nie musi gwarantowac ogromnego transferu -
teoretycznie 8*150K = 1,2MB wystarczy. A jak to jest w praktyce? Czy taki
najtanszy kontroler na PCI za 100zl starczy? (Widzialem tez ISA, za ok.
60zl:))), ale takiego to na pewno nie chce)

  I ostatnie pytanie - panuje opinia, ze CD-R TEAC'a sa najlepsze.
Widzialem gdzies CD-RW Teac'a. Czy nagrywarki RW TEAC'a sa rownie dobre
jak te bez W ?

--
Zdrowko,
  ACC