Re: Czym wyczyścic kineskop monitora ??

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sun 30 Jan 2000 - 05:15:25 MET

On Fri, 28 Jan 2000 12:52:49 +0100, "Jarek Gancarz"
<jaro_at_ds13.agh.edu.pl> wrote:

>pytanie jw. monitor mam popaprany paluchami
>Widziałem w sklepie komp. jakąś piankę, ale boję się że mogę uszkodzić
>powłokę antyodblaskową
>Czym czyścicie monitory :)

Mokra szmata. Wiekszosc "firmowych" plynow to mieszanina wody,
alkoholu etylowego lub izopropylowego i jakiegos delikatnego
detergentu. Wazne zeby nie uzywac materialow sciernych i agresywnej
chemii (niespecjalnie dobrze jest uzywac srodkow z amoniakiem). Mozna
tez uzywac typowego zmywacza optycznego - etanol pol na pol z eterem
etylowym. A najprosciej - czysta woda (wazne zeby nie miala osadow),
ludwik lub podobnie delikatny srodek do mycia naczyn (nie za duzo),
miekka flanelka albo recznik papierowy... Zmyc, zetrzec, przetrzec
spirytusem, dotrzec na sucho (chuchajac). Powloki antyodblaskowej tak
latwo sie nie zmywa (fluorek wapnia rozpuszczalny specjalnie nie jest
- a juz na pewno nie w wodzie i nie w alkoholach).

Z uwag istotnych - poczatkowe mycie nalezy robic minimalnym naciskiem
do powstania lekkiej pianki, nastepnie ja zebrac - do plam po
paluchach przylepiaja sie drobiny kurzu i moga rysowac ekran - nie
nalezy ich dodatkowo dociskac.

--
Darek