Re: Stos - a co to jest ?

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 28 Jan 2000 - 10:15:20 MET

"Jester" <sithjedi_at_kki.net.pl> wrote in message news as follows:
> Hi ...
> Pojęcia nie mam co to jest STOS ... Chodzi mi o definicję ,
> zastosowanie ...
> Czym jest wieżchołek stosu , wskaźnik stosu ???

stos to struktura danych, najczesciej alokowana dynamicznie,
gdzie wierzcholek to pierwszy element na stosie, kazdy element wskazuje na
nastepny
tylko ostatni na nic nie wskazuje (tzn. wskazuje nil lub null)

element3->element1->element0->null

wierzcholek

po dodaniu nastepnego elementu na stos (np. element4) bedzie on wsazywal na
na element poprzednio bedacy wierzcholkiem i sam sie stanie wierzcholkiem :

element4->element3->element1->element0->null

wierzcholek

usuniecie ze stosu polega na przesunieciu wskaznika wierzcholek na element,
na ktory wskazuje aktualny wierzcholek

Roger