DVD DRD-820B LG - kółko zębate... bach!

Autor: Marek Klein (maly_at_karol.imp.pg.gda.pl)
Data: Thu 27 Jan 2000 - 23:47:53 MET

Witam wszystkich zebranych

1. Czy znajdzie się ktoś, kto ma części do napędu DVD jak w temacie?
Dzieciak stuknął w otwartą szufladkę napędu łamiąc kilka ząbków przekładni
(od frontu napędu pierwsze kółko po lewej stronie). Kółko jest dwustopniowe
t.zn. ma dwie średnice: większą (część napędzana) i mniejszą (fragment uszk
odzony), która napędza szufladkę poprzez prostoliniową (zębatą) prowadnicę u
mieszczoną u dołu, po wewnętrznej stronie boku szufladki.
Czy ktoś ma opisane kółeczko? Chętnie odkupię.
Przypuszczam, że część ta w innych modelach DVD LG (a może nawet CD LG) ma p
odobne parametry (chyba jakiś standard istnieje?).

2. W następstwie awarii pojawił się dodatkowy problem. Mam kłopoty z odczyte
m płyt CD, pomimo że odtwarzanie DVD jest OK (sama szufladka zamyka się, gdy
umiejętnie prowadzę ją ręką). Jak to jest z kalibracją soczewki w tych napęd
ach? A porównując z CD?

3. Nie jestem zawodowym serwisantem, ale lubię takie robótki. Wydaje się, że
mechanizm jest dość prosty (choć precyzyjny). Tym niemniej, mogą występować
niewidoczne "gołym okiem" niespodzianki. Dlatego zapraszam doświadczonych Fa
chowców i Znawców tego tematu do podzielenia się swoimi wiadomościami. Nie k
oniecznie na priva.

4. I końcowe pytanie (tak na wszelki wypadek):
Kto w Trójmieście naprawia tego typu sprzęt i mógłby zająć się moim przypadk
iem?
Jak długo trwałaby naprawa i jakie są koszty?
Tylko bardzo proszę - bez pośredniaków oraz uwag typu - "lepiej kupić nowy b
o taniej". Sprzęt o którym piszę mam dość długo (1.5 roku), nie sprawiał mi
kłopotów, nie ma ograniczeń regionalnych i mam do niego sentyment... jak do
samochodu :-).

     pozdrawiając z Gdyni i z nadzieją na pocieszające odpowiedzi
          Marek Klein
          maly_at_imp.pg.gda.pl