Re: Programy genealogiczne

Autor: Henryk Marczak (hemaru_at_priv5.onet.pl)
Data: Thu 27 Jan 2000 - 18:21:35 MET

Adam B. Cichowicz napisał(a) w wiadomości:
<84q2ne$19v$1_at_h1.uw.edu.pl>...
>Czy mógłby mi ktoś wskazać źródło programów do tworzenia drzew
>genealogicznych (m.in. chodzi o możliwości drukowania w różnych
układach).
>Czy są może takie programy spolszczone (lub wręcz polskie)?
>Adam Cichowicz
>Chełm

Witam serdecznie pierwszy raz w tej grupie :)
Piszesz "źródło programów"... Sam chciałbym je poznać.
Na płytce nr 1 Pisma ENTER nr 10/99 znalazłem świetny program
genealogiczny Personal Ancestral File v.4.0.1.0, firmowany przez Kościół
Mormonów. Są oni specjalistami w dziedzinie genealogii (opracowali
standardy genealogicznych baz danych, stosowane przez naukowców na całym
świecie).
Peceta sprawiłem sobie na ostatnią gwiazdkę. Do tej pory pracowałem (od
1993 r.) na Amidze. Używany jest na niej świetny program do tworzenia
baz genealogicznych, także mormoński, nazywający się ScionGenealogist. W
porównaniu do niego, program pecetowy, o którym piszę, ma dwie wady:
- nie jest w jęz. polskim
- nie posiada intefejsu 3D (ten amigowy posiadał taki ładny,
trójwymiarowy formularz - okienka były ładnie "wycięte" w "płycie"
formularza, - widać było jej grubość)
Poza tym ten pecetowy jest OK. Posiada możliwość zaimportowania do bazy
multimediów - fotografii, animacji, filmów, dźwięków.

Gdyby ktoś wiedział jednak o jakiejś bazie genealogicznej na PC z
ładniejszym interfejsem i oczywiście po polsku - polecam się. :)

Hemar