Stojacy zegarek

Autor: Zbigniew Okon (okon_at_fnet.pl)
Data: Wed 26 Jan 2000 - 23:24:45 MET

Witam,

Sprawa jest dosyć idiotyczna, niemniej prawdziwa. Sam się trochę zdziwiłem.
Otóż w czasie, gdy komputer wyłączony zegar płyty stoi. Tzn. wyłączam
komputer powiedzmy o 1.20, włączam go rano o np. 10.40 a ten pokazuje
dokładnie 1.20. Pierwotnie sprawą się głębiej nie interesowałem i obwiniałem
o to Windows 98, któremu zdarzało się robienie kawałów z datą. Jednak po
pewnym czasie zaczęło być to mocno denerwujące, troszkę się tym pobawiłem
(sprawdzając datę po uruchomieniu komputera, eksperymentując z Linuxem) i
okazało się, że Windows zostało akurat tym razem niesłusznie odsądzone od
czci i wiary.

Płyta to Soyo 5XB5, chipset Intel 82430 TX, zgodnie z teścikami na zgodność
sprzętu z Y2K może mieć pewne problemy z migotaniem daty.

Ktoś miał już kiedyś podobny problem i/lub wie co może być przyczyną i jak
się z tym uporać?

Pozdrawiam -

--
Zbigniew Okoń                        okon_at_fnet.pl
Prawo i Komputery            http://prawo.fnet.pl