Re: Problem z EDO simm

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Wed 26 Jan 2000 - 06:39:06 MET

Użytkownik DarekJ <darek.jasko_at_rafineria-trzebinia.pl> pisze w wiadomości
388c5025_at_news.vogel.pl do grup dyskusyjnych: ...
> W srodku rzedu stykow jest male wciecie. Przygladasz sie dokladnie czterem
> polom kontaktowym: dwa w lewo i dwa w prawo od wciecia. Jak sa wolne to
EDO
> , a jak ida do nich sciezki to nie EDO. pola kontaktowe na gornej i dolnej
> stronie plytki sa polaczone.

Sprawdzam:
1. 4 MB EDO - podłączony drugi z lewej od wcięcia, to samo na odwrocie
płytki.
2. 4 MB FPM - Hyundai, brak widocznych podłączeń po obu stronach.
3. 4 MB FPM - inna firma, inaczej poprowadzone ścieżki, ale brak j.w.
4. 4 MB FPM - firmowy Samsung, podłączone wszystkie 4 wyprowadzenia po
jednej stronie.
5. 8 MB FPM - brak widocznych podłączeń.
6. 8 MB FPM - inna firma, inne kości, podłączone wszystkie 4 wyprowadzenia.
7. 8 MB EDO - podłączone wszystkie 4 wyprowadzenia.

FPM były z czasem dostępu 70 i 60 ns. EDO pod ręką mam tylko 60 ns, ale 70
też były.

Jedyny skuteczny test (bez testera) to próba uruchomienia kości w płycie 486
VLB (nie PCI, bo część płyt 486 PCI obsługiwała EDO). Jak odpali - to FPM,
jak nie odpali - EDO albo uszkodzona kość (wówczas testujemy w 486 PCI albo
z inną EDO do pary w płycie Pentium).

PS. Podobno płytki drukowane są czterowarstwowe.

--
Najlepszego w ostatnim roku XX wieku - Andrzej P. Woźniak
usher_at_polbox.com (z->h w adresie z nagłówka)