Re: Czy skaner .... radzi sobie ze skanowaniem tekstu i rozpoznawaniem go?

Autor: Marcin \ (stig_at_artists.gfx.pl)
Data: Sun 23 Jan 2000 - 14:25:22 MET

Użytkownik Bartek <bartekk_at_bartek999.prv.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:86c2ea$552$2_at_zeus.polsl.gliwice.pl...
> Bardzo proszę o informacje czy skaner Primax Colorado 600p dobrze skanuje
> grafikę. Jeszcze jedno czy radzi sobie ze skamowaniem tekstu i
> rozpoznawaniem go? Jeśli nie to proszę o tani skaner który skanuje tekst i
> rozpoznaje go grafika nie musi być dobrej jekości. Proszę o pomoc i o
> doradzenie mi.

Skanery same z siebie nie rozpoznawaja tekstu ze skanowanych maszynopisow
czy wydrukow... Robi to odpowiedni program, ktory analizuje skanowana
wczesniej grafike... Odpowiedni proces skanowania i obrobki "obrazka" z
literkami pozwala na wyodrebnienie liter z bialej (czy tez innego koloru
kartki) wlasnie przez grupe programow, ktore zwane ogolnie sa OCR... Jednym
z najlepszych jest Recognita + 4 (podobno jest juz 5) i Fine Reader (nie
pamietam jaka jest ostatnia wersja)...

Nie wiem jak zachowuje sie Primax Colorado 600p, ale mialem ostatnio Primax
Colorado Direct / D600 - syf totalny... Oprogramowanie do kitu, przed kazdym
prescanem "rozruch" trwal okolo 45 s. Nie trzymal nigdzie dib'a, wiec po
wyjsciu i po ponownym wejsciu do dialogu skanera, trzeba bylo ponownie robic
prescan. Brak skanowania wsadowego, zadnych filtrow, brak desreen'ingu i
ogolnie kicha w efekcie wyjsciowym... Rozlecial sie po okolo 6 miesiacach (w
sumie jakies 3 godziny skanowania)... Wymienilem go na Plustek'a Plug & Scan
1200CP... i jestem mile zaskoczony... Skaner wlasciwie z najnizszej polki
(okolo 300 zl) a skanuje na prawde rewelacyjnie (jak na te klase)... Dialog
posiada wszystkie duperele (przydatne duperele), ktorych nie mial wyzej
opisywany P C D/600... 48 BIT, 600x1200, interpolowana 19200... Wada jego
jest tylko to, ze musi byc odpalona jakas procedurka (stimon), bez ktorej
skaner nie ruszy... Po instalacji uruchamia sie automatycznie i spowalnia
maszyne... Wiec jesli ja wywalisz, to przed kazdym skanowaniem trzeba ja
zaladowac... Problematyczne az bardzo to, to nie jest, ale zawsze to jakis
minus...