Re: Czujnik temperatury

Autor: Michal Zielinski (zielinski_at_ckzeto.com.pl)
Data: Wed 19 Jan 2000 - 21:27:22 MET

> - Czy ktos z Was wie, jaka jest konstrukcja
> czujnikow temperatury kompatybilnych z
> plytami Asusa? Czy to jest dioda, termistor,
> uklad scalony (jaka, jaki, jaki ;) )?

> Dzieki za wszelkie informacje
> Lukasz

Info z listy:

1:

A tak na marginesie mówiąc, to nic prostrzego samemu to zmajstrować -
termistor NTC 10kohm, podłączany bez żadnych dodatkowych
elektronicznych elementów. Wepchnąłem go gdzieś w radiator i nawet
pokazywał mniej-więcej to samo co procesor.

2:

Idzesz do sklepu i prosisz termistor NTC 10kohm
podlaczasz do plyty dwoma kabelajkami i biega.
Ja zamawialem bo w moim betonowym miateczku nie
maja termistorow 10kohm tzn "Mozemy panu przywiesc
ale to potrwa" ????????? Oni chiba chca zamowic te 2
termistorki na tajwanie ;-)))

3:

Idź do sklepu elektronicznego poproś o termistor 10kohm (tylko w
takiej obudowie żeby Ci w radiator sie zmieścił dolutuj kabelek,
zaizoluj i zakończ wtyczka jak na jumpery ... masz czujnik temp !
BTW P2B standardowo nie są sprzedawane razem z tymi czujnikami - jest
to "optional" i mozna to sobie dokupić...
Zrób sobie od razu 2 takie kompleciki - to będziesz programem np. w
Motherboard Monitor mógł sobie jeszcze np. temperaturę grafiki mierzyć

Pozdrowienia
Michal Zielinski zielinski_at_ckzeto.com.pl ( Lodz)
Odpowiadajac usun REMOVE_ME z adresu
ICQ UIN: 9813568 +48 601 266310