Re: Matrox G400 - 16 czy 32 MB?

Autor: vertex (vertex_at_box43.gnet.pl)
Data: Wed 19 Jan 2000 - 20:01:55 MET


> >A dlaczegoz to ? Uwazasz ze procek sie zmarnuje ?
>
> Nie, uwazam ze Voodoo jest ogolnie gorsze od Rivy z powodu braku #@bit
> i tekstur wiekszych niz 512x512 tylko ze do Rivy trzeba silnego
> sprzetu. Gosc ma miec sprzet ktory wystarczy do Rivy wiec odradzam mu
> Voodoo (oczywiscie nie biore w tych dywagacjach pod uwage gry Unreal)
>

Jakos malo przekonywujaco przeplatasz te 32 bit z silnym prockiem. Pytanie brzmialo
: dlaczego odradzasz voodoo przy silnym procesorze , a Ty piszesz ze v3 nie ma 32
bit. I racja , tylko to brzmi troche jak typowa odpowiedz polityka na jakiekolwiek
pytanie zadane wprost .

> >Poczytaj troche albo co.
> Wyobraz sobie ze poczytalem. Nawet samemu troche potestowalem.
>

No to fajowo :) Mozemy pogadac.

>
> >Voodoo slicznie sie skaluje wraz z prockiem.
>
> I co z tego ?
>
> >Zreszta TNT2/GE/G400 tez.
>
> I wlasnie dlatego polecam te karty - bo Voodoo ma gorsza jakosc obrazu
> a jego proc zapewni odpowiednia wydajnosc.
>

A tu juz nie napiszesz "i co z tego". Zapytam naiwnie : a dlaczego ?

> >Facet bedzie mial
> >PIII 450 lub 500 i kazdy z w/w chipow graficznych sie do niego swietnie
> >nadaje.
>
> Tylko ze Voodoo mniej sie nadaje niz Riva -wiem ze bedzie ladnie
> chodzil.
>

Mniej to sie nadaje V2 lub Banshee - bo w pewnym momencie przestaja sie skalowac.
Ale dlaczego v3 ?

>
>
> Zakladam ze co najmniej 64. A to juz wystarczy jak sobie ustawi male
> AGP apriczer sajz

to po co Ci ono jak masz je wylaczac , co ?

> - nie porownoj w tym przypadku z Voodoo bo moge
> ustawic aas na 4 a i tak sama karta bedzie miala na pokladzie wiecej
> RAMu niz Voodoo.

No i co z tego ? Pokaz mi choc jedna korzysc jaka z tego odniesie facet ktory chce
sobie bezstresowo pograc w gierki ?

> >Troche rozsadku. Kazdy kto uzywa TNT2/GE wie , ze granie w nowe gierki jezeli
> >sie nie ma minimum 96 czy 128 RAM to meczarnia. Voodoo ze wzgledu na brak
> >AGP-texturingu sprawdzi sie lepiej w low memory systems.
>
> Patrz wyzej - moge ograniczyc AGP-teksturing.
>

Patrz wyzej o ta sama ilosc linii. :)
Poza tym jak ograniczysz aas do n.p. 8 lub 4 to sproboj odpalic jakas gierke , np.
Unreal czy Shadowman - powodzenia.

>
> >Natomiast, w tym przypadku , jezeli facet kupuje PIII500 to zakladam ze jest na
> >tyle rozsadny ze sprawi sobie 128 lub wiecej RAM-u , i tu lepsza niz G400 MAX
> >za ta sama kase bedzie GeForce. Chyba najlepszy wybor do gier.
>
> Owszem ale facet w pierwszym rzedzie pytal o matroxa.

Bo wie ze karty Matrox maja swietna jakosc. A tak naprawde to on pyta o to czy
kupujac G400 nie umoczy i czy nie lepiej zdecydowac sie na cos innego. Dlatego
sugeruje mu albo V3 albo jeszcze lepiej Ge.

>
> Mialem TNT2 wymienilem na V3 tylko z powodu Unreala a
> teraz jak go juz przeszedlem (i NaPali) wymieniam z powrotem na Rive.
>

Ja tak robie srednio raz w tygodniu , i nie ograniczam sie do v3/TNT2. Dlatego wiem
o czym pisze.
Kazda karta ma swoje wady i zalety . A tak naprawde to najlepiej byloby gdyby 3DFX
wyprodukowal karte idealna :
szybka , z 32 bit , z AGP , z teksturami 2Kx2K , no i z Glide. I to by bylo to o co
chodzi. Aha , powinna byc tania :)

>
> Oczywiscie UT mimo iz chodzi na podrasowanym enginie Fire chodzi
> ladnie i na V3 i na TNT2U
> ---

A zgadza sie - ale jestem rozczarowany ze w D3D tekstury nie zachowuja sie jak na
Glide - jak wchodzisz nosem w sciane to sa po prostu filtrowane. Na glide masz
nakladana jeszcze jedna teksturke i dzieki temu masz fakture w scianie.
O tyle dziwne ze w Unreal przy patchu 2.25f dziala to swietnie zarowno w Glide jak i
w D3D.
Krok wstecz ? A moze byloby za wolno ?

pozdrawiam
                                                        Jancio



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 19:34:55 MET DST