Re: Matrox G400 - 16 czy 32 MB?

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 19 Jan 2000 - 10:07:48 MET

Dnia Tue, 18 Jan 2000 21:08:56 +0100, MGB napisał(a):

>Nie, uwazam ze Voodoo jest ogolnie gorsze od Rivy z powodu braku #@bit
>i tekstur wiekszych niz 512x512 tylko ze do Rivy trzeba silnego
>sprzetu. Gosc ma miec sprzet ktory wystarczy do Rivy wiec odradzam mu
>Voodoo (oczywiscie nie biore w tych dywagacjach pod uwage gry Unreal)

Jakoś nie bardzo mi się uśmiecha Riva: choćby tym, że nie ma driverów do 3d
pod linuxa (chociaż to w sumie nie jest aż tak dla mnie istotne)...

Przeglądałem dzisiaj różne testy 3d. Wynikało z nich, że jednak Voodoo3 jest
w 16bit zauważalnie szybsze od TNT2... co prawda Voodoo3 nie ma grafiki
32bit w 3d, ale po obejrzeniu screenshotów porównujących 16- i 32-bit
stwierdziłem, że chyba nie ma o co walczyć... zwłaszcza, że w czasie gry te
różnice w ogóle są nie do zauważenia ;)

>I wlasnie dlatego polecam te karty - bo Voodoo ma gorsza jakosc obrazu
>a jego proc zapewni odpowiednia wydajnosc.

Jeśli chodzi tylko o te 32bit w 3d, to jestem w stanie to przeżyć. A trochę
za dużo złego słyszałem o tych wszystkich Rivach - jakieś alpejskie
kombinacje z językiem, wersją sterownika klawiatury... Nie lubię, jak coś
nie działa i nie wiadomo dlaczego.

>Nchalnie tak ale w tym przypadku jest to po prostu trzezwe myslienie.

Tak patrzę w cennik... "V3 3000 TV OUT" jest za 700zł, a Diamond Viper TNT
Ultra za 900... jednak jest to 200zł różnicy, a różnica w jakości nie jest
aż tak powalająca...

>Tylko ze Voodoo mniej sie nadaje niz Riva -wiem ze bedzie ladnie
>chodzil.

>Zakladam ze co najmniej 64. A to juz wystarczy jak sobie ustawi male
>AGP apriczer sajz - nie porownoj w tym przypadku z Voodoo bo moge
>ustawic aas na 4 a i tak sama karta bedzie miala na pokladzie wiecej
>RAMu niz Voodoo.

Ramu będzie min. 128MB.

>Patrz wyzej - moge ograniczyc AGP-teksturing.

Zaraz... czyli taka riva jeszcze mi będzie zżerała RAM? Mało jej własnego
(32 MB)?

>Owszem ale facet w pierwszym rzedzie pytal o matroxa.

Bo bardzo lubię tą firmę, głównie za bardzo dobrej jakości obraz 2d,
porządne ramdac-i i świetne sterowniki do pracy w 2d.

>JA tak zrobilem. Mialem TNT2 wymienilem na V3 tylko z powodu Unreala a
>teraz jak go juz przeszedlem (i NaPali) wymieniam z powrotem na Rive.

Hmmm... ten, no... unreal, nie powiem, bardzo mi się spodobał :)))

>Oczywiscie UT mimo iz chodzi na podrasowanym enginie Fire chodzi
>ladnie i na V3 i na TNT2U

Jedno pytanko, bo nie jestem na topie z grami: co to jest UT?

P.S. Jeeeez, aleście mi namieszali w głowie :)
     A ja chcę wydać na kartę nie więcej, niż 600-800zł :)

Pozdrawiam,

--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl  http://www.joshua.radzisz.krakow.pl/  |