Re: Zasilacz ATX - wentylator

Autor: Janusz (intermar_at_kki.net.pl)
Data: Mon 17 Jan 2000 - 21:14:53 MET

Ja mam obudowę AT i miałem ten sam problem. Zrobiłem sobie układzik z
termistorkiem i dwoma tranzystorami. Działa to tak, że im gorętszy zasilacz
( radiator wewnątrz) tym szybciej chodzi wiatrak dąząc do jego ochłodzenia.
Gdy kompa przełączę np. w stan oczekiwania, to pobór prądu z zasilacza jest
minimalny i wiatrak zasilany jest z ok. 4V, aby się tylko obracać i
wytworzyć minimalną cyrkulację. Podczas normalnej pracy chodzi nieco
szybciej, a na maxa chodził, gdy w domu było gorąco, przy pracującym CDromie
i windozowym defragu. Przy okazji zauważyłem efekt uboczny: praktycznie nie
kurzy się wewnątrz komputer i nie trzeba co kilka miesięcy wymieniać
wiatraka w zasilaczu :-))
Nie zauważyłem żadnej zwiększonej niestabilnosci systemu, która mogłaby
sugerować przegrzewanie się podzespołów.

Janusz