Re: Karta TV i zgranie filmu z VHS ?

Autor: Dariusz Pleśniak (d.plesniak_at_wsp.czest.pl)
Data: Mon 17 Jan 2000 - 17:02:45 MET

> Potrzebuje zgrac kilka amatorskich/pamiatkowych filmow ze zwyklej
> kasety VHS do avi/mpg/mov - wzglednie pobawic sie jakimis efektami
> jak wyciecie "kompromitujacych" fragmentow ;) dodanie podpisow
> i wstepu/zakonczenia.
Do wstawek i cięć filmu przyda się Adobe Premiere

> Co wiec potrzebuje?
>
> Slyszalem o specjalnych kartach video, ale jesli byloby mozliwe wolalbym
> kupic tuner TV, ktory przydalby sie tez do innych celow. Czy karty TV
> maja wyjscia na kamere/magnetowid? Jestem wyjatkowym laikiem w
> tej kwesti, (sam nie posiadam w domu nawet odtwarzacza video :)) wiec
> prosze sie nie smiac, jesli zadaje glupie pytania :)

Przedstawie wady i zalety tunera TV
Zalety:
 są tanie
 pozwalają na pobieranie sygnalu video i zamiane na avi
 pozwalaja na wykorzystanie komputera jako odbiornika TV

Wady
 przy pobieraniu sygnału wideo brak synchronizacji z dzwiekiem
 gubienie klatek podczas pobieranie sekwencji video
 brak wyjścia wideo do zgrania materialu z pelna rozdzielczoscia przy 24
kl/sek 768*548

Wniosek:
Karty przydają sie szczególnie osoba które planuja zamieszczac w
internecie filmiki
Nie nadaja sie do obrobki materialu ktory ma byc prezentowany w formie
kasety VHS

> Jesli potrzebna specjalna karta video to jaka?
> Jesli wystarczy tuner TV to jaki? Na tvmania.pl znalazlem test
> tunera PixelView Pro, ktory wydaje sie byc doskonalym rozwiazaniem
> jesli chodzi o ogladanie TV, ale co z podlaczenie do magnetowidu?

Karty do obrobki Video (pelny PAL 24k/s):
AV Master ok 3500zl
miro Video DC30 ok 3000zl
miro Video DC10 ok 1300 zl

> Co jeszcze potrzeba - jakie kable, oprogramowanie?
Adobe Premiere
lub
Unlead Media Pro (hmmm chyba to sie tak nazywa)

Dariusz Plesniak (Sfam) - Czestochowa
Grafika 3D & Programowanie
http://www.wsp.czest.pl/~d.plesniak/index.html <- 28/09/99 Aktualizacja
e-mail: d.plesniak_at_wsp.czest.pl